Education and Migrants: A View From the United States of America

Authors

  • Uma A. Segal University of MIssouri – St Louis

DOI:

https://doi.org/10.25749/sis.13797

Keywords:

International migrations, Immigration legislation, Education, Language learning, United States / Migrações internacionais, Legislação sobre imigração, Educação, Aprendizagem da língua, Estados Unidos da América

Abstract

ABSTRACT
Several factors contribute to the effective integration of migrants into the United States of America (U.S.), and among these is education. Educated migrants find transition to the U.S. infinitely more effective than those without education. While English language competence is essential, literacy in one’s native language increases the likelihood of acquiring English language literacy.
Equal access to public education is the right of every child in the U.S., regardless of citizenship or migration status. Under law, all children between age six and sixteen years are required to be enrolled in school. College education, on the other hand, is accessible only to those with citizenship or legal visa or Deferred Action for Childhood Arrival (DACA) status. This paper explores the educational level of immigrants in the U.S. and discusses the governmental and nongovernmental resources that can be utilized to increase the likelihood of successful functioning in the country.

RESUMO
Vários fatores contribuem para a efetiva integração dos migrantes nos Estados Unidos da América (EUA), e entre eles está a educação. Os imigrantes com uma formação vivem a mudança para os EUA de forma infinitamente mais eficaz do que aqueles sem formação. Se a competência em língua inglesa é essencial, a literacia na língua nativa aumenta a probabilidade de adquirir uma literacia em língua inglesa.
O acesso igualitário à educação pública é um direito de cada criança nos Estados Unidos, independentemente da sua nacionalidade ou do seu estatuto de imigrante. Segundo a lei, todas as crianças entre os seis e os dezasseis anos de idade são obrigadas a ser matriculadas na escola. O ensino superior, por outro lado, é acessível apenas para aqueles com a nacionalidade americana ou um visto válido, ou ainda com o estatuto de Deferred Action for Childhood Arrival (DACA). Este artigo explora o nível educacional dos imigrantes nos Estados Unidos e discute os recursos governamentais e não-governamentais que podem ser utilizados para aumentar a probabilidade de ser bem sucedido neste país.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Uma A. Segal, University of MIssouri – St Louis

Uma A. Segal, Ph.D., is Professor in the School of Social Work and a Fellow in International Studies and Programs at the University of Missouri – St. Louis, USA.  Her research focuses on immigrant and refugee integration in global perspective, and she has conducted studies on cross-national comparisons of migration in Bulgaria, Greece, Japan, and the USA. Professor Segal has been an invited speaker in several Asian and European countries, and her research has also taken her to Brazil, India, Russia, and the United Kingdom. She is currently serving a three-year term as a Fulbright Specialist on migration.

Downloads

Published

2018-02-28