The Right to Education in East Africa: Lessons Learnt From Personal Experience in Education in Rwanda and Kenya in the 1970s-80s

Fidèle Mutwarasibo

Abstract


ABSTRACT
The UN Sustainable Development Goals and their predecessors – the Millennium Development Goals emphasise the importance of education in promoting development. By the same token, in many African countries, education is seen as a passport to success. In this article, the author will use the lens of his experiential learning to explore the alignment of the right to education and the actual practices in the delivery of education in East Africa. This will be complimented by reflections on his experience with education in Europe from the mid-1990s onwards.

RESUMO
Os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU, bem como os seus antecessores, os Objetivos de Desenvolvimento do Milénio, enfatizam a importância da educação na promoção do desenvolvimento. De modo similar, a educação é vista como um passaporte para o sucesso em muitos países africanos. Neste artigo, o autor usa a lente da aprendizagem pela experiência para explorar a coerência entre o direito à educação e as reais práticas de oferta da educação na África Oriental. Em complemento, o autor apresenta reflexões sobre a sua experiência com a educação na Europa a partir de meados da década de 1990 em diante.


Keywords


Eastern Africa, Development, School, Education, Discrimination / África Oriental, Desenvolvimento, Escola, Educação, Discriminação

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