Português
DOI:
https://doi.org/10.25751/rspa.21861Keywords:
PortuguêsAbstract
A pandemia COVID-19 impôs alterações na atuação dos anestesiologistas, nomeadamente na abordagem da via aérea, com uma utilização mais disseminada da técnica de indução de sequência rápida e um potencial surgimento de uma maior percentagem de curarizações residuais. Apresentamos um caso de um doente de 53 anos, do sexo masculino, ASA II com antecedentes pessoais de uma emergência anestésica prolongada, admitido para cirurgia eletiva de hernioplastia inguinal bilateral, que apresentou curarização residual com necessidade de manutenção da ventilação mecânica e transferência para a unidade de cuidados intensivos. A propósito deste caso, e tendo em conta o potencial para um maior surgimento de casos semelhantes, procedemos a uma revisão da literatura sobre o tema.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Rita Rodrigues Oliveira, Neuza Ferreira, Mafalda Azevedo Coutinho, Ana Castiço

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articles are freely available to be read, downloaded and shared from the time of publication.
The RSPA reserves the right to commercialize the article as an integral part of the journal (in the preparation of reprints, for example). The author should accompany the submission letter with a declaration of copyright transfer for commercial purposes.
Articles are published under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial License (CC BY-NC).
After publication in RSPA, authors are allowed to make their articles available in repositories of their home institutions, as long as they always mention where they were published.