Perspetivas e Desafios na Formação Específica em Anestesiologia

uma análise contemporânea e uma visão para o futuro

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25751/rspa.36330

Keywords:

Educação, Formação, Internato, Competências

Downloads

Download data is not yet available.

References

• Gerald B. Lee, Asriani M. Chiu, Assessment and feedback methods in competency-based medical education, Annals of Allergy, Asthma & Immunology, Volume 128, Issue 3, 2022, Pages 256-262, ISSN 1081-1206, doi.org/10.1016/j.anai.2021.12.010.

• Bastola P, Atreya A, Bhandari PS, Parajuli S. The evolution of anesthesiology education: Embracing new technologies and teaching approaches. Health Sci Rep. 2024 Jan 29;7(2):e1765. doi: 10.1002/hsr2.1765. PMID: 38299206; PMCID: PMC10825374.

• Park S, Zhou G, Ke C, Leung FH. A new model of understanding 'service' versus 'education' in medical education. Can Med Educ J. 2023 Dec 30;14(6):125-127. doi: 10.36834/cmej.77633. PMID: 38226300; PMCID: PMC10787856.

• de Oliveira Filho, Getúlio Rodrigues MD, PhD. Education in Anesthesia: How to Deliver the Best Learning Experience. Anesthesia & Analgesia 127(6):p e99, December 2018. | DOI: 10.1213/ANE.0000000000003788

Published

2024-07-15

How to Cite

Gouveia, H. ., Dias Vaz, M., & Vieira Gonçalves, L. M. (2024). Perspetivas e Desafios na Formação Específica em Anestesiologia: uma análise contemporânea e uma visão para o futuro. Journal of the Portuguese Society of Anesthesiology, 33(2). https://doi.org/10.25751/rspa.36330