Evaluations of the services offered by hostels with the best cost and benefit in the city of São Paulo: analysis of the content generated by guests
DOI:
https://doi.org/10.57883/thij16(2)2021.30901Keywords:
Tourism, Hospitality, Hoste, Services, São PauloAbstract
The city of São Paulo, being one of the main tourist destinations in Brazil, receives many tourists. One style of travel that is becoming more popular here is Low Cost and, therefore, low cost establishments, such as hostels, are also increasingly in evidence. High quality services can provide an organisation with a considerable competitive advantage by reducing the costs of rework, complaints and refunds and, most importantly, by generating satisfied customers. Thus, this study aimed at verifying guests' perception as to the level of service quality provided by the hostels with the best value for money in the city of São Paulo, according to the digital platforms TripAdvisor and Booking.com. One notices that hostels, in question, stand out in the quality of services provided, as well as differentiated hospitality, for the purpose of guest loyalty, being able to provide accessibility in the city and propitiate a greater number of national and international tourists, promoting more cultural exchanges, as well as an incentive for the city to become more pleasant amidst an ultra urbanized and apathetic environment.
References
Abreu, T. R. & Silva, M. (2018). Competência comunicativa em inglês dos trabalhadores de hostels de Florianópolis-SC. Revista Hospitalidade, 15(2), 138 -157.
Arnold, J. R. T. (2012). Administração de Materiais: uma introdução. 1. ed. São Paulo: Atlas.
Biagio, L. A. (2015). Como Administrar a Produção: Curso On-line. 1. ed. São Paulo: Manole.
Cabrera, C. (2016). El Celler de Can Roca: criação de valor em empresas de serviços. São Paulo: Ed. Senac.
Castelli, G. (2016). Gestão hoteleira. 2 ed. São Paulo: Saraiva.
Gomes, B. O. (2014). Design Hostels: Uma experiência diferenciada e personalizada de hospedagem. Trabalho de Conclusão de Curso. (Curso de Turismo) –Faculdade de Turismo e Hotelaria, Universidade Federal Fluminense, Niterói.
Lima, R. D. (2015). A qualidade do serviço nos hostels de Lisboa: Impacto na satisfação e lealdade dos hóspedes. Dissertação (Mestrado em Gestão), Instituto Universitário de Lisboa, Lisboa.
Moreira, D. A. (2011). Administração da produção e operações (2ª. ed.). São Paulo: Cengage Learning.
Oliveira, R. R., Leonardi, T. I., Fujita, D. M., Yamauchi, E. Y. T., Zatta & F. N., Aguena, M. S. (2020). Práticas de Gestão das Operações para o Sucesso de Hostels Paulistanos. Research, Society and Development, 9(7), 301973950. http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v9i7.3950
Saraiva, A. V. D. N. (2013). Hostels independentes: O caso de Lisboa. Dissertação (Mestrado em Turismo). Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Estoril.
Silva, M. (2014). O segmento low cost na indústria hoteleira em Coimbra: O caso dos hostels. Relatório de Estágio, 2º Ciclo em História de Arte, Património e Turismo Cultural, Universidade de Coimbra.
Slack, N., Brandon-Jones, A. & Johnston, R. (2017). Administração da produção (4ª. ed.). São Paulo: Atlas.
Spínola, C. A., Lopes, T. H. C. R., Souza, L. N. S. & Barros, I. S. (2020). Turismo no Brasil: uma análise de clusters baseada no índice de competitividade dos destinos indutores. Research, Society and Development, 9(3), 1 –23. DOI: http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v9i3.2729
SPTURIS - Observatório de Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo. (2019). São Paulo: cidade do mundo. Dados e fatos dos eventos, viagens e turismo na capital paulista. ed.
SPTURIS - Observatório de Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo (2020). Desempenho dos Meios de Hospedagem Paulistanos–janeiro 2020. ed. jan.
Thomazi, M. R & Baptista, M. L. C. (2016). Trama de ações investigativas participantes para a pesquisa de turismo em hostel. Anais. Seminário Anual da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo, São Paulo, SP, Brasil, 13.
Toledo, P. M. S, Braida, F. & Colchete Filho, A. F. (2018). O design de interiores em hostels: manifestações da individualidade em quartos compartilhados. Estudos em Design Revista (online), Rio de Janeiro, 26 (2): 54 –77.
Zeithaml, V, Bitner, M. J. & Gremler, D. (2014). Marketing de serviços: A empresa com foco no cliente (6ª. ed.). São Paulo: Bookman.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 This work is licensed under a Creative Commons - Attribution 4.0 International (CC BY 4.0
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is published under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.