Editorial Team

Editor

  1. Jorge Ramos do Ó, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, Portugal

Associate editors

  1. João Filipe de Matos, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, Portugal
  2. Luís Miguel Carvalho, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, Portugal
  3. Pedro Reis, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, Portugal

Editorial board

  1. Heidi L. Andrade, University at Albany, USA
  2. Julio Groppa Aquino, Universidade de São Paulo, Brazil
  3. João Barroso, Universidade de Lisboa, Portugal
  4. Antonio Bolívar, Universidad de Granada, Spain
  5. Lyn Carter, Australian Catholic University, Australia
  6. Marcelo Caruso, Humboldt-Universität zu Berlin, Germany
  7. Denice Barbara Catani, Universidade de São Paulo, Brazil
  8. José Alberto Correia, Universidade do Porto, Portugal
  9. Nilza Costa, Universidade de Aveiro, Portugal
  10. Inés Dussel, Instituto Politécnico Nacional, Mexico
  11. Yrjö Engeström, Helsingin Yliopisto, Finland
  12. Andreas Fejes, Linköpings Universitet, Sweden
  13. Cecília Galvão, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, Portugal
  14. Cândido Alberto Gomes, Universidade Portucalense Infante D. Henrique, Porto, Brazil
  15. Donald Gray, School of Education, University of Aberdeen, United Kingdom
  16. Françoise F. Laot, Université de Reims Champagne-Ardenne, France
  17. Martin Lawn, University of Edinburgh, UK
  18. Stephen Lerman, London South Bank University, UK
  19. Ralph Levinson, Institute of Education, University of London, United Kingdom
  20. Licínio C. Lima, Universidade do Minho, Portugal
  21. Salvador Llinares, Universidad de Alicante, Spain
  22. Justino Pereira de Magalhães, Universidade de Lisboa, Portugal
  23. Christian Maroy, Université de Montréal, Canada
  24. António Nóvoa, Universidade de Lisboa, Portugal
  25. Dalila Andrade Oliveira, Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil
  26. Jenny Ozga, University of Oxford, UK
  27. João Pedro da Ponte, Universidade de Lisboa, Portugal
  28. Thomas S. Popkewitz, University of Wisconsin-Madison, USA
  29. Marcos Reigota, Universidade de Sorocaba, Brazil
  30. Laurence Simonneaux, Ecole Nationale de Formation Agronomique - Toulouse, France
  31. Feliciano H. Veiga, Universidade de Lisboa, Portugal
  32. Alfredo Veiga-Neto, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brazil

Executive secretariat

  1. Gabriela Lourenço, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, Portugal