A recipe for successful inclusive education: three key ingredients revealed
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.6729Palavras-chave:
Inclusion, School improvement, Peers, Education.Resumo
Inclusive education has been the subject of discussion among policy makers, educators and parents for more than 30 years. In this article a definition of inclusive education is suggested and the development of inclusion as a critical concept is described. The continuing gap between theory and practice is connected to the need for further action to make inclusive schooling a reality. Three key ingredients of a recipe to advance inclusive education are revealed: the commitment and capacity of teachers and parents; the linkage between implementing inclusive education strategies and school improvement; and finally, the power of peer relationships in inclusive classrooms.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença CC BY-NC-SA 4.0 que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.