Duolingo and IMVU in Spanish Language Teaching and Learning

Ludopedagogical and Interactive Practices

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25749/sis.27986

Keywords:

online games, teaching spanish, duolingo, IMVU, ludopedagogical practices

Abstract

The present research aimed to analyze the contributions of Duolingo and IMVU to the ludopedagogical practices in the teaching and learning of Spanish Language through the reports of students and a teacher from the first year of high school in a private institution. Twelve students and one Spanish language teacher participated in the research. For data collection, we used a sociodemographic questionnaire with five questions and a structured questionnaire with nine questions. The analyses were performed according to the proposed objective based on the reports of the students and the teacher. The results show that the students report that the use of Duolingo and IMVU contributes to the strengthening of the learning processes of writing and speaking in Spanish language classes. Therefore, the use of games and digital applications is considered an important tool for teaching Spanish language in high school.

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Author Biographies

Ivan Lucas de Oliveira, Escola Internacional do Amazonas, Brazil

Mestre em Educação. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Literatura Brasileira e Estrangeira, atuando principalmente nos seguintes temas: Arte e Cultura Barroca, novelas de cavalaria, mitologia grega e romana, erotismo, romances, ficção, HQs, Graphic Novels e Vinicius de Moraes. Principais áreas de pesquisa: teoria e crítica literária; literatura erótica; Literaturas, Artes e Culturas Latino-americanas; Jogos Online na Educação; ilustração e histórias em quadrinhos.

Deivid Alex dos Santos, Departamento de Educação, Centro de Educação, Comunicação e Artes, Universidade Estadual de Londrina, Brazil

Doutor em Educação. Integrante do grupo de Pesquisa Cognitivismo e Educação da Universidade Estadual de Londrina. Atua na linha de pesquisa sobre a autorregulação e o uso das estratégias de aprendizagem com ênfase na formação de professores. Professor da Universidade Estadual de Londrina e Universidade Estadual do Norte do Paraná.

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Published

2023-06-30