Educational Modernity: Representation and Writings
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.10456Palavras-chave:
History of Education, Educational Modernity, Education-institutionResumo
The set of texts published in this issue focus, to varying degrees, on the education-institution as a singularity, as an institution-school, or, in a narrower sense, as institutional schooling. From a more objective perspective, they focus on the school. Within the scope of the theme and its timeframe, the concept of representation provides a plurality of objects, figurations, meanings and forms of communication and appropriation. Representation encompasses both the uniform and the diverse, reordering the historical and pedagogical fabric, language, symbology, theoretical and conceptual framework, intentionality and the nature of the object. In other words, it changes authorship and the ways of symbolising and relating.Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).