Ethnohistory of the School. Representations of Modernity
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.10457Palavras-chave:
Modernity, Ethnohistory, Hermeneutics, Universal exhibitions, Dialectics tradition/Innovation, IconographyResumo
This study analyses and discusses the historiographic construct “modernity” and the problem of its representations and their readings and interpretations. It examines the question based on two exemplifications, with the aid of iconographic sources, attributing to them the function of mimesis of the empirical culture of the school: a) the universal exhibitions (modernity as performance); b) the ambivalences of the modern (dialectical understanding of modernity). It concludes with an attempt at a synthetic closure of a hermeneutic character.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).