First Lines of Schooling: Regius and Private Teachers in Brazil, 1759-1834
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.10461Palavras-chave:
Teachers, Education, Minas Gerais, Brazil, Centuries eighteenth and nineteenthResumo
The article presents a brief overview of education in Brazil between 1759 and 1834. Delimited by the creation of the position of Regius teacher and by the decentralization promoted by the Additional Act of 1834, it discusses the process of state control, secularization, and promotion of schooling in the Portuguese America and the independent Brazil. Considering the regional characteristics of the colonial territory, the analyses carried out focus on the Capitania de Minas Gerais [Captaincy of Minas Gerais] because of its economic importance in the context of a “world economy”. The article provides a quantitative assessment of the schooling in various regions of Brazil and presents the profile of the teachers who worked in Mariana, Minas Gerais, contributing to the study of the first lines of school education in the Luso-Brazilian modernity.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).