Education and Responsible Research and Innovation (RRI): International Perspectives
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.13432Palavras-chave:
Responsible research and innovation (RRI), Socioscientific issues (SCI), Science educationResumo
What kind of science education is required in a world deeply influenced by science and technology? How can we contribute to Responsible Research and Innovation (RRI) through science education? Are students and teachers prepared to address current socio-scientific challenges? What kinds of pedagogies foster the skills and values required for taking a critical position in the discussion of socio-scientific problems? Which teaching and learning activities prepare students to actively contribute to the development of smart and creative solutions? These and others are some of the key questions underlying this special issue devoted to education and RRI.Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).