The Understories of European Education: The Contemporary Life of Experts and Professionals
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.2828Palavras-chave:
Associations, Experts, Professionals, GovernanceResumo
The European Space for Education exists in different forms; for example, as policy documents, regulations, projects, Ministers Meetings. In the last ten years or fifteen years, there has been an important growth in the work of experts and professionals, constructing the infrastructure of this Space. Their associations, created at a European level, are enmeshed and embedded in this work of construction. This is undramatic but essential work, and they have steadily engaged with the governance of Europe. But they live life in the shade, without summit meetings or media headlines, but with an essential place in the ecology of new European education.
Downloads
Downloads
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).