MODEL FOR THE PERCEPTION OF THE SPECIFIC E-LEADERSHIP SKILLS AND FEATURES IN LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS ENVIRONMENTS
DOI:
https://doi.org/10.25746/ruiips.v3.i1.14345Resumo
This article proposes a model for understanding the specific skills and characteristics of e-leadership in Learning Management Systems (LMS), used for implementation of virtual teams. A framework was done, to identify skills and characteristics of the e-leaders, based on the review of literature about the e-leadership paradigm and its relationship with the virtual teams. It also presents the empirical model and an explanatory table with the methodology of research and the main approaches in the study. From the characterization of skills and characteristics of e-leadership, we built the representation code used for the Comprehension Skills Model. In the end we present the conclusions which offer a few guidelines for future work.
Keywords: e-Leadership, e-Teams, e-Leader, Competency Model, Learning Management Systems
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o artigo simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do artigo publicado nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir o seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.