The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers’ reflections
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.319Palavras-chave:
Narratives, Socio-scientific issues, Pedagogy.Resumo
While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role.Downloads
Publicado
2006-11-05
Como Citar
Levinson, R. (2006). The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers’ reflections. Revista Interacções, 2(4). https://doi.org/10.25755/int.319
Edição
Secção
Número 4 - As controvérsias sociocientíficas e sócio-ambientais na educação em ciências e na educação ambiental.
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença CC BY-NC-SA 4.0 que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.