The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers’ reflections

Autores

  • Ralph Levinson Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.25755/int.319

Palavras-chave:

Narratives, Socio-scientific issues, Pedagogy.

Resumo

While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities. The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative plays a core role.

Biografia Autor

Ralph Levinson, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

Professor Auxiliar do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Áreas de investigação: Didáctica das ciências; Conhecimento e desenvolvimento profissional de professores; A discussão de questões sociocientíficas na educação em ciências; Integração das TIC na educação em ciências.

Downloads

Publicado

2006-11-05

Como Citar

Levinson, R. (2006). The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers’ reflections. Revista Interacções, 2(4). https://doi.org/10.25755/int.319

Edição

Secção

Número 4 - As controvérsias sociocientíficas e sócio-ambientais na educação em ciências e na educação ambiental.