Science and mathematics teachers of the future
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.362Palavras-chave:
Educational reconstruction, Professional development, Teacher-researcher collaboration.Resumo
This paper presents the project Science and Mathematics Teachers of the Future. The aim of the project is to develop and implement a graduate level equivalent degree program in mathematics and science instruction for in-service teachers of lower secondary education. This aim is achieved in the programme through involving the teachers in design, implementation and evaluation of innovative instructional sequences, which deals with a wide range of aspects of mathematics and science, e.g. modern science and the importance of science in society. In the program contemporary science and mathematics education research serves as a basis for the design and development of warranted practices with which the teachers may experiment in their classroom. We will focus on the outcomes of offering a program which is intimately tied to (i) contemporary science and mathematics education research, (ii) modern science and mathematics and (iii) the teacher’s practices in the classroom.Downloads
Publicado
2008-07-06
Como Citar
Michelsen, C., Nielsen, J. A., & Petersen, M. R. (2008). Science and mathematics teachers of the future. Revista Interacções, 4(9). https://doi.org/10.25755/int.362
Edição
Secção
Número 9 - Formação de professores: necessidades e experiências de formação diversificadas.
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença CC BY-NC-SA 4.0 que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.