Evaluation issues in ECEC: choices and implications for diverse populations

Autores

  • Ankie Vandekerckhove Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.25755/int.6360

Palavras-chave:

ECEC, Evaluation, Quality, Monitoring, Diversity.

Resumo

When there is overwhelming evidence on the beneficial effects of high quality ECEC services, especially for children from vulnerable backgrounds, it is important to clarify what we mean by quality and how this required quality can be obtained, upheld and guaranteed. Both the issue of quality and how to monitor it are quite complex however: who defines, or co-defines, what quality is, what evaluation systems are used, what outcomes are expected?

Biografia Autor

Ankie Vandekerckhove, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

Professor Associado do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Áreas de investigação: Didáctica das ciências; Conhecimento e desenvolvimento profissional de professores; A discussão de questões sociocientíficas na educação em ciências; Integração das TIC na educação em ciências.

Downloads

Publicado

2015-01-03

Como Citar

Vandekerckhove, A. (2015). Evaluation issues in ECEC: choices and implications for diverse populations. Revista Interacções, 10(32). https://doi.org/10.25755/int.6360