CONVERSATION CIRCLES

PATHWAYS AND DIALOGUES TO CONSIDER GEOGRAPHIC EDUCATION AND TEACHER TRAINING.

Authors

  • Anna Paula de Carvalho Couto Leopoldino Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Greicy Steinbach Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Kelly Cristina Onofri Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Rosa Elisabete Militz Wypyczynski Martins Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.25755/int.30036

Abstract

This article aims to present the movements made in the "LEPEGEO Conversation Circles", which took place online between December 2021 and November 2022, organized by the Laboratory of Studies and Research in Geography Education (LEPEGEO), with the purpose of promoting debates and dialogues with researchers, teachers, and students from the Center of Humanities and Education of State University of Santa Catarina and other institutions of Basic Education and Higher Education for the development of studies and research related to geographical education and teacher training. Methodologically, this study is bibliographic and documentary with a qualitative perspective, with an emphasis on the syllabus of the Conversation Circles, as well as the topics covered in the discussions about geographical education and the teaching of Geography. The analyzed syllabus provides an overview of the conversation circles on topics related to teacher training, childhood geography, gender issues, technology in education, multiple languages, city, and textbooks.

Author Biographies

Anna Paula de Carvalho Couto Leopoldino, Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina; pesquisadora do Laboratório de Estudos e Pesquisas de Educação em Geografia; integrante do Grupo de Pesquisa Ensino de Geografia, Formação docente e Diferentes Linguagens.

Greicy Steinbach, Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina; pesquisadora do Laboratório de Estudos e Pesquisas de Educação em Geografia e do Grupo de Pesquisa Trabalho e Conhecimento na Educação Superior da Universidade Federal de Santa Catarina; integrante do Grupo de Pesquisa Ensino de Geografia, Formação docente e Diferentes Linguagens. Professora na Rede Municipal de Florianópolis (Brasil)

Rosa Elisabete Militz Wypyczynski Martins, Universidade do Estado de Santa Catarina

Coordenadora do Laboratório de Estudos e Pesquisas de Educação em Geografia

Professora no Centro de Ciências Humanas e da Educação e no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado de Santa Catarina (Brasil)

Published

2023-08-28

How to Cite

Leopoldino, A. P. de C. C. ., Steinbach, G. ., Onofri, K. C., & Martins, R. E. M. W. . (2023). CONVERSATION CIRCLES: PATHWAYS AND DIALOGUES TO CONSIDER GEOGRAPHIC EDUCATION AND TEACHER TRAINING. Interacções, 19(66), 1–20. https://doi.org/10.25755/int.30036