The Use of Technology and its Contributions to the Comprehensive Training of Students with Autistic Spectrum Disorder and Students with Intellectual Disabilities in Mathematics Classes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25749/sis.27503

Keywords:

special education, math, technology, autism, intellectual disability

Abstract

This article aims to specify favorable contributions to the comprehensive training of students with Autism Spectrum Disorder and students with Intellectual Disabilities, through investigations whose object of study are teaching and learning processes of mathematical content using educational technological resources. As a methodological basis, qualitative bibliographic research was adopted. The academic works that were analyzed articulate: Technology, Special Education and Mathematics. Significant contributions can be specified that fall into different dimensions: emotional, social, and cognitive. In conclusion, despite being different groups of students and with particularities often considered as unique, similar results were identified in relation to the same strategies applied, which leads to the conclusion that the flexibility offered using technology contributes to the construction of a non-homogenized practice that can meet the singularities of all students, allowing them to learn in the same environment.

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Author Biographies

Sofia Seixas Takinaga, Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brazil

Doutoranda em Educação Matemática, Mestre em Educação Matemática e Licenciada em Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP).

Ana Lúcia Manrique, Programa de Pós-Graduação em Educação Matemática, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brazil

Livre Docente em Educação Matemática, Doutora em Educação e Mestre em Ensino de Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP); Bacharel em Matemática pela Universidade de São Paulo (USP); Bolsista Produtividade em Pesquisa CNPq. É Professora e Coordenadora do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática da PUC-SP, onde desenvolve pesquisas sobre educação inclusiva, formação de professores e educação matemática.

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Published

2022-10-31