SAQs as a Socio-Political Programme: Some Challenges and Opportunities
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.11845Palavras-chave:
Socially Acute Questions (SAQs), STEM, Science curriculum, Neoliberalism, Democracy, ActionResumo
In this article I argue for the role that approaches such as Socially Acute Questions (SAQs) can play in confronting the STEM discourse in the curriculum. For SAQs and similar approaches to be effective in enacting issues of social justice educators need to take account of local political contexts, the ethical and political assumptions which underpin values appertaining to social justice, such as concepts of communalism and libertarianism, and democratic practise in the school classroom where the students become co-enquirers in generating knowledge which aims to improve material realities. This is not a straightforward but one that demands reflection and critique throughout the process.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).