The Struggle for “Thick” or Transformative Citizenship and Democracy in Australia: What Future Teachers Believe and Why it is Important
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.3631Palavras-chave:
Civics and citizenship education, Neo-liberalism, Democracy, Critical pedagogyResumo
This paper analyses pre-service education student perceptions and perspectives related to education for democracy in Australia. Using a critical-pedagogical framework to analyse data from an on-line survey, the paper presents both quantitative and qualitative responses to contrast understandings of democracy. The paper begins by outlining the concepts of thick and thin democracy, and revisiting the (parlous) state of civics and citizenship education (CCE) in Australia. Overall, pre-service teachers in this study display a tendency to view democracy in a very narrow or thin way that may impact their classroom practice.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).