Mathematics Professional Development Researchers as Stakeholders
DOI:
https://doi.org/10.25749/sis.3713Palavras-chave:
Mathematics education, Professional development, Technical rationalityResumo
In this paper I argue that since the publication of The Reflective Practitioner (Schön, 1983), mathematics professional development researchers have focused on bringing teachers’ knowledge to the foreground, leaving behind the value of their own research community’s knowledge. I revisit Schön’s criticism of the technical rationality and use examples from my own practice in mathematics professional development to suggest that instead of continuing to reject technical rationality, mathematics professional development researchers should consider a revised version of it to move the field forward: one that values both teachers’ and researchers’ knowledge.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
O Copyright (c) pertence à Sisyphus – Journal of Education. No entanto, encorajamos que os artigos publicados na revista sejam publicados noutros lugares, desde que seja solicitada a autorização da Sisyphus e os autores integrem a nossa citação de fonte original e um link para o nosso site.
Política de auto-arquivo
É permitido aos autores o auto-arquivo da versão final publicada dos seus artigos em repositórios institucionais, temáticos ou páginas web pessoais e institucionais.
Subscritor DORA
O Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, editor da Sisyphus, é um dos subscritores da Declaração de São Francisco sobre Avaliação da Investigação (DORA).