School identity: a living document on the relationship between the biography of the principal relating to school identity
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.348Palavras-chave:
Identity, School identity, Biographical perspective, Self Confrontation Method (SCM).Resumo
Identity, since long a concept used in developmental theories on puberty and early adolescence, in this article is used as a concept describing the situational determined process of creating a distinct profile of the school. In this process, it is argued, the role of the principal of the school is of particular interest. The Self Confrontation Method (SCM) is supposed to play an important role in clarifying the autobiographical aspects of the principal’s main life theme in relation to his role of being the leading and motivating person in the creative process of identity development of the school. The principal’s life theme and the process of identity development of the school seem to be closely related.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença CC BY-NC-SA 4.0 que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.