Editorial
DOI:
https://doi.org/10.21814/rpe.6242Abstract
O segundo número de 2014 da Revista Portuguesa de Educação(RPE) marca mais um momento de transição da revista, com uma novaequipa que assume a responsabilidade pela sua condução. Vinte e seis anosdepois da sua fundação, a nova equipa tem por objetivo consolidar e alargaro projeto editorial existente, pela continuidade que é dada à política editorial,e pelo reforço da internacionalização. É por nós reconhecido o investimentoque as direções anteriores, em particular a última, têm vindo a fazer, e quelevou ao posicionamento atual da RPE como revista de referênciaincontornável no panorama editorial internacional no campo da educação.Esta presença reconhecida da RPE visibiliza-se na sua integração emcatálogos e indexação em bases de dados internacionais, bem como noreconhecimento da sua qualidade em sistemas internacionais de avaliação derevistas científicas.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
1. The authors preserve their authorship and grant the Portuguese Journal of Education the right to the first publication. The work is licensed under Creative Commons Attribution License that allows sharing the work with the acknowledgment of initial authorship and publication in this Journal.
2. The authors have the right to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the published version of their work (e.g. to deposit in an institutional repository or as a book chapter), acknowledging the initial authorship and publication in this Journal.
3. The authors have the permission and are stimulated to post their work online (e.g. in an institutional repository or on their personal website). They can do this at any phase of the editorial process, as it may generate productive changes, as well as increase impact and article citation (see The Open Citation Project).
The work is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)