Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Portuguesa de Educação
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 21 No. 1 (2008)

Vol. 21 No. 1 (2008)

					View Vol. 21 No. 1 (2008)
Published: 2008-06-01

Editorial

  • Editorial

    Maria de Lourdes Dionísio
    3-4
    • PDF (Português)

Artigos

  • Silenciar a polissemia e invisibilizar os sujeitos: indagações ao discurso sobre a qualidade da educação

    Maria Teresa Esteban
    5-31
    • PDF (Português)
  • Crise da escola ou na escola? Uma análise da crise de sentido dos sistemas públicos de escolarização obrigatória

    Geraldo Barroso
    33-58
    • PDF (Português)
  • A escola como entreposto cultural: o cultural e o simbólico no desenvolvimento democrático da escola

    Leonor Lima Torres
    59-81
    • PDF (Português)
  • Inteligência e rendimento escolar: análise da sua relação ao longo da escolaridade

    Gina Lemos, Leandro Almeida, M. Adelina Guisande, Ricardo Primi
    83-99
    • PDF (Português)
  • A influência das teorias cognitivas na investigação em Tecnologia Educativa. Pressupostos teóricos e metodológicos, expectativas e resultados

    Clara Pereira Coutinho
    101-127
    • PDF (Português)
  • Publicações Recebidas

    . . .
    141-143
    • PDF (Português)

Social media:

 

Language

  • English
  • Español
  • Português
  • Français

Make a Submission

Make a Submission

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Indexadores:

 

 

Logo de Latindex catálogo 2.0

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords
Higher EducationEducationTeacher trainingTeachingTeachersInclusionHigher educationAssessmentStudentsEarly childhood educationLearningChildrenTeacher educationTeachers’ perceptionChildhoodPedagogyFamilyPrimary educationEvaluationDigital technologiesBiographical researchCurriculumPhysical EducationPoliciesDistance educationPortugalInnovationQualitative researchPandemicProfessional developmentDistance EducationQuality of educationSchool principalsPerformativityAcademic achievementStutteringAcademic performanceEpistemologyInclusive educationWell-beingDigital technologyInitial teacher trainingDiversityUniversityProfessional DevelopmentAdolescenceDeafnessCOVID-19BullyingDidactics

The Portuguese Journal of Education (Print ISSN 0871-9187 / E-ISSN: 2183-0452) is a continuous publication of the Research Centre on Education (CIEd) of the University of Minho. It is sponsored by FCT/MCTES-PT through projects UIDB/01661/2020 and UIDP/01661/2020, Institute of Education, University of Minho, through national funds of FCT/MCTES-PT.

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.