Entre a sedução estética e a densidade introspectiva
DOI:
https://doi.org/10.51427/cet.sdc.2011.0022Keywords:
Performance reviews, José Pedro Serra, The Gambler, Fiódor Dostoievski, Gonçalo AmorimAbstract
Recensão crítica ao espectáculo
Tìtulo: O jogador (1867). Autor: Fiódor Dostoievski. Adaptação: Emília Costa. Encenação: Gonçalo Amorim. Assistência de encenação e dramaturgia: Ana Bigotte Vieira. Assistência de encenação e movimento: Vânia Rovisco. Cenografia: Rita Abreu. Assistência de cenografia: Raquel Albino. Figurinos
e adereços: Ana Limpinho e Maria João Castelo. Música original: Paulo Furtado e Rita Redshoes. Desenho de luz: José Manuel Rodrigues. Sonoplastia: Sérgio Milhano. Vídeo: Frederico Lobo. Interpretação: António Fonseca, Carla Galvão, Carla Maciel, Duarte Guimarães, Iris Cayatte, Joana de Verona, João Villas Boas, Mónica Garnel, Nicolas Brites, Raquel Castro, Romeu Costa, Vânia Rovisco. Produção: São Luiz Teatro Municipal. Local e data de estreia: São Luiz Teatro Municipal, Lisboa, 5 de Maio de 2011.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 José Pedro Serra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in Sinais de Cena will release their contributions under the Creative Commons — Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Portugal — CC BY-NC-ND 3.0 PT: “Licensees may share, copy and distribute the material in any medium or format, under the following terms: 1) You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. 2) You may not use the material for commercial purposes. 3) If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material".