Jovens vozes críticas em Odisseia: segunda edição dos Seminários para Novos Críticos da APCT
DOI:
https://doi.org/10.51427/cet.sdc.2012.0017Keywords:
Critique, Theatre, Seminar for Young Critics, APCT, Les corbeaux, Josef Nadj, Policarpo Quaresma, Antunes Filho, Médée, Max Rouquette, Jean-Louis Martinelli, Third generation, Yael RonenAbstract
Apresentação da segunda edição do Seminário para Novos Críticos, promovido pela APCT - Associação Portuguesa de Críticos de Teatro, e de algumas das críticas resultantes: "As metamorfoses de Nadj", por Marta Bonito Cunha, e "Cerimónia encantatória", por José Alves de Carvalho, sobre o espectáculo Les corbeaux, de Josef Nadj e Akosh S., coreografia de Josef Nadj, Centre Choréographique National d'Orléans/Théâtre Forum Meyrin (Suiça), Porto, 2011; "Policarpo Quaresma", de Cecília Ferreira, sobre o espectáculo Policarpo Quaresma, de Antunes Filho, encenação de Antunes Filho, Centro de Pesquisa Teatral/SESC São Paulo/Grupo de Teatro Macunaíma (São Paulo), Porto, 2011; "Medeia torna-se pano de fundo para uma tragédia africana", de Luiz Carlos Oliveira, sobre o espectáculo Médée, de Max Rouquette, encenação de Jean-Louis Martinelli, Théâtre Nanterre-Amendiers/Napoli Teatro Festival Itália, Arcos de Miragaia, 2011; e "A terceira geração", de Susana Chicó, sobre o espectáculo Third generation, de Yael Ronen & the Company, encenação de Yael Ronen, Schaubühne (Berlim)/Habima National Theatre (Telavive)/Ruhrtriennale 2009, Porto, 2011.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Alexandra Moreira da Silva, Constança Carvalho Homem

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in Sinais de Cena will release their contributions under the Creative Commons — Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Portugal — CC BY-NC-ND 3.0 PT: “Licensees may share, copy and distribute the material in any medium or format, under the following terms: 1) You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. 2) You may not use the material for commercial purposes. 3) If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material".









