Para poder, enfim, rever as estrelas [A Divina Comédia - Inferno, Teatro O Bando]
DOI:
https://doi.org/10.51427/cet.sdc.2018.0023Keywords:
Performance reviews, Bruno Schiappa, The Divine Comedy - "Inferno", Dante Alighieri, Teatro o BandoAbstract
Crítica ao espectáculo A Divina Comédia – Inferno. Texto: Dante Alighieri. Dramaturgia e ence‑ nação: João Brites. Dramatografia: João Brites e Rui Francisco. Cenografia: Rui Francisco. Dramatofonia e música: Jorge Salgueiro. Figurinos e adereços: Clara Bento. Corporalidade e video design: Stephan Jürgens. Assistência de encenação: Diego Borges. Desenho de luz: João Cachulo/Contrapeso. Desenho de som: Sérgio Milhano/Pontozurca. Direcção de fotografia: Alexandre Nobre. Investigação histórica: Susana Mateus. Interpretação: Ana Brandão, Bonifácio, Bruno Bernardo, Carolina Dominguez, Catarina Claro, Cirila Bossuet, Guilherme Noronha, João Grosso, João Neca, José Neves, Juliana Pinho, Lara Matos, Lúcia Maria, Manuel Coelho, Paula Mora, Raul Atalaia, Rita Brito, Rita Gonçalves, Sara Belo, Sara de Castro e Tomás Varela. Criação e produção: Teatro O Bando. Co‑produção Teatro Nacional D. Maria II, Convento São Francisco/Câmara Municipal de Coimbra e Teatro Nacional São João. Local e data de estreia: Teatro Nacional D. Maria II, 11 de Maio de 2017.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Bruno Schiappa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in Sinais de Cena will release their contributions under the Creative Commons — Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Portugal — CC BY-NC-ND 3.0 PT: “Licensees may share, copy and distribute the material in any medium or format, under the following terms: 1) You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. 2) You may not use the material for commercial purposes. 3) If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material".