Your PEL project - challenges in literacy for health in young people

Authors

  • Celeste Godinho Instituto Politécnico de Santarém, Investigadora da UIIPS, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, Portugal
  • Maria do Carmo Figueiredo Instituto Politécnico de Santarém, Investigadora da UI_IPS, Investigadora do Centro de Investigação em Tecnologia e Serviços de Saúde, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, Portugal
  • Clara André Instituto Politécnico de Santarém, Investigadora da UIIPS, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, Portugal
  • Ana Spínola Instituto Politécnico de Santarém, Investigadora da UIIPS, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, investigadora integrada no CINTESIS|UP, investigadora colaboradora do CEMRI|Uab, Portugal
  • Hélia Dias , Instituto Politécnico de Santarém, Investigadora da UIIPS, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, investigadora integrada no CINTESIS|UP Portugal
  • José Amendoeira Instituto Politécnico de Santarém, Coordenador da Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, Investigador da UI_IPS, Investigador integrado no CIIS_UCP, Investigador colaborador do CIEQV, Portugal
  • Manuela Ferreira Instituto Politécnico de Viseu
  • José Carlos Quaresma Instituto Politécnico de Leiria
  • Filipe Madeira Instituto Politécnico de Santarém, Investigador da UIIPS, Unidade de Monitorização de Indicadores em Saúde, Portugal
  • Jusoé Duarte Instituto Politécnico de Santarém, Bolseiro de Investigação, Portugal

DOI:

https://doi.org/10.25746/ruiips.v8.i1.19900

Keywords:

Health literacy, Health promotion, Health assessment, Scales, Healthy lifestyle

Abstract

The promotion of health literacy and the development of strategies that facilitate informed choices are currently integrating a fundamental paradigm in the training processes of young people. Such premises are the framework of this article, aiming to share the operationalization, monitoring and dissemination of the “Your PEL” project. The methodology highlights the construction of the Your PEL scale, as an instrument for assessing the impact of health education programs, and a responsive website integrating several functionalities. The results in health, resulting from a program using a web platform and the possibility of assessing the needs and impact of the intervention program, were set in an example of good practices in empowering young people. The project contributed to scientific and technological knowledge, through the regional and national valorization, in a logic of knowledge translation, with the purpose of helping this generation to reach the fullness of their health potential.

Published

2020-04-12

How to Cite

Godinho, C., Figueiredo, M. do C., André, C., Spínola, A., Dias, H., Amendoeira, J., Ferreira, M., Quaresma, J. C., Madeira, F., & Duarte, J. (2020). Your PEL project - challenges in literacy for health in young people. Revista Da UI_IPSantarém, 8(1), 283–292. https://doi.org/10.25746/ruiips.v8.i1.19900

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>