Ensinar a "cidade" no ensino básico
DOI:
https://doi.org/10.18055/Finis1469Abstract
Este artigo procura analisar o estudo da cidade nos actuais programasde Geografia e nalguns manuais escolares em vigor. Com a reorganização curricular daGeografia verificamos que, agora, a dimensão mais valorizada, é o desenvolvimento decompetências essenciais e menos a memorização de conteúdos. Os novos manuais escolares editados vão responder ao desafio de fazer uma Geografia capaz de contribuir paraa formação de cidadãos geograficamente competentes. O estudo da cidade continua afazer parte importante do novo currículo da Geografia, mas verificam-se poucas altera-ções em relação aos conteúdos que eram abordados antes da reorganização, pelo menosnaquilo que se refere à forma como os manuais escolares abordam este tema.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
-
Authors are responsible for the opinions expressed in the texts submitted to Finisterra.
-
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
-
Authors must commit to complying with the “Guidelines for article submission”, on the RCAAP platform.
-
Whenever a text may require amendments based on suggestions made by the Scientific Reviewers and/or the Executive Committee, authors must agree to accept these suggestions and implement the requested changes. If authors disagree with any of the amendments suggested, they will need to provide justifications for each individual case.
-
Reproduction of materials liable to copyright laws has been granted permission in advance.
-
Texts are original, unpublished and have not been submitted to other journals.
License URL CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (BY-NC-ND)