Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Portuguesa de Educação
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 23 No. 1 (2010)

Vol. 23 No. 1 (2010)

					View Vol. 23 No. 1 (2010)
Published: 2010-06-01

Editorial

  • Editorial

    Maria de Lourdes Dionísio
    3-5
    • PDF (Português (Portugal))

Artigos

  • Aprendizagem ao longo da vida: entre a novidade e a reprodução de velhas desigualdades

    Mariana Gaio Alves
    7-28
    • PDF (Português (Portugal))
  • Contribuições das ciências sociais em face dos entraves à educação para sociedades sustentáveis

    Aloísio Ruscheinsky
    29-54
    • PDF (Português (Portugal))
  • Gestão democrática na escola pública: uma experiência educacional do MST

    Neusa Maria Dal Ri
    55-80
    • PDF (Português (Portugal))
  • O trabalho dos professores em contextos de gestão escolar

    Liliana Soares Ferreira
    81-98
    • PDF (Português (Portugal))
  • Proyectos educativos regionales y proyectos de nación divergentes

    Luis Arturo Ávila Meléndez
    99-117
    • PDF (Português (Portugal))
  • A natureza da ciência nos currículos de ciências — Estudo do currículo de Ciências Naturais do 3º ciclo do ensino básico

    Sílvia Ferreira, Ana Maria Morais
    119-156
    • PDF (Português (Portugal))
  • Para escrever é preciso pensar! As orientações dos livros didáticos para escrita de textos da ordem do argumentar no Brasil

    Telma Ferraz Leal, Ana Carolina Perrusi Brandão, Severina Érika Guerra, Edla Ferraz Correia
    157-181
    • PDF (Português (Portugal))
  • O “ofício de aluno” e o “ofício de criança”: articulações entre a sociologia da educação e a sociologia da infância

    Rita de Cássia Marchi
    183-202
    • PDF (Português (Portugal))

Language

  • English
  • Español (España)
  • Português (Portugal)
  • Français (France)

Make a Submission

Make a Submission

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

logotipos

Indexadores:

 

 

 

 

Logo de Latindex catálogo 2.0

 

 

 

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

The Portuguese Journal of Education (Print ISSN 0871-9187 / E-ISSN: 2183-0452) is a continuous publication of the Research Centre on Education (CIEd) of the University of Minho. It is sponsored by FCT/MCTES-PT through projects UIDB/01661/2020 and UIDP/01661/2020, Institute of Education, University of Minho, through national funds of FCT/MCTES-PT.

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.