New programmes for teachers' professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers' professional development
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.365Palavras-chave:
Teachers' professional development, Science and mathematics teaching, Learning communities, Evaluation of professional development initiatives.Resumo
SINUS ('Increasing the efficiency of science and mathematics instruction') was initiated in 1998 as a reaction to the comparably poor TIMS-Study results. Using the experience from SINUS several programmes with a similar structure were created in Germany, but only SINUS led to some dissemination activities on national level. This article describes the main characteristics of the programme and gives an overview of the evaluation results.
Downloads
Publicado
2008-07-06
Como Citar
Lindner, M. (2008). New programmes for teachers’ professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers’ professional development. Revista Interacções, 4(9). https://doi.org/10.25755/int.365
Edição
Secção
Número 9 - Formação de professores: necessidades e experiências de formação diversificadas.
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores conservam os direitos de autor e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a licença CC BY-NC-SA 4.0 que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.