New programmes for teachers' professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers' professional development

Autores

  • Martin Lindner Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.25755/int.365

Palavras-chave:

Teachers' professional development, Science and mathematics teaching, Learning communities, Evaluation of professional development initiatives.

Resumo

SINUS ('Increasing the efficiency of science and mathematics instruction') was initiated in 1998 as a reaction to the comparably poor TIMS-Study results. Using the experience from SINUS several programmes with a similar structure were created in Germany, but only SINUS led to some dissemination activities on national level. This article describes the main characteristics of the programme and gives an overview of the evaluation results.

Biografia Autor

Martin Lindner, Instituto de Educação, Universidade de Lisboa

Professor Auxiliar do Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Áreas de investigação: Didáctica das ciências; Conhecimento e desenvolvimento profissional de professores; A discussão de questões sociocientíficas na educação em ciências; Integração das TIC na educação em ciências.

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Publicado

2008-07-06

Como Citar

Lindner, M. (2008). New programmes for teachers’ professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers’ professional development. Revista Interacções, 4(9). https://doi.org/10.25755/int.365

Edição

Secção

Número 9 - Formação de professores: necessidades e experiências de formação diversificadas.