Opressores e oprimidos sob a ótica Freireana: relações de poder no cotidiano escolar
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.1525Keywords:
Educação, Opressores, Oprimidos, Relações de poderAbstract
O trabalho trata da questão da relação entre opressores e oprimidos no cotidiano educativo. A abordagem metodológica consiste em um estudo bibliográfico, de natureza qualitativa, estabelecendo um diálogo entre as concepções freireanas e o cotidiano das escolas públicas no contexto neoliberal, tendo como embasamento teórico as discussões de Paulo Freire, em especial na obra Pedagogia do Oprimido (1987).
Downloads
Published
2012-12-28
How to Cite
Zientarski, C., Oliveira, O. S. de, & Pereira, S. M. (2012). Opressores e oprimidos sob a ótica Freireana: relações de poder no cotidiano escolar. Interacções, 8(21). https://doi.org/10.25755/int.1525
Issue
Section
Number XX - Ethics and education
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-SA 4.0 license that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.