Ensaio sobre o ensino
DOI:
https://doi.org/10.25755/int.8722Keywords:
Ensino, Escola, Professor, Desempenho docente.Abstract
Motivado pela recente controvérsia levantada pela realização de exames de acesso à profissão docente, imposta pelo Ministério da Educação de Portugal, o autor decidiu reflectir sobre alguns dos «lugares comuns», escutados com frequência em debates sobre a «escola», o «ensino» e os «professores», tentando fornecer algumas defesas contra a arma de arremesso que os mesmos constituem, quando utilizados por aqueles que, ou não reflectiram sobre o assunto, ou estão providos de má-fé, actuando de acordo com as conveniências de ocasião.
Downloads
Published
2016-03-06
How to Cite
Trindade, V. M. (2016). Ensaio sobre o ensino. Interacções, 11(39). https://doi.org/10.25755/int.8722
Issue
Section
XV ENEC - Comunicações plenárias
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-SA 4.0 license that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.